2011. november 18., péntek

Párizs nagy

Erre már akkor felfigyeltem, mikor éjjel Verszáj fele igyekeztem e nagy fővároson keresztül; mikor áthasítottam a Szajna egyik hídján hajnali háromkor, úgy a szemem sarkából feltűnt, hogy itt valami furcsa... és akkor pillantottam meg, hogy mekkora kolosszális város fekszik körülöttem. Mindenhol fényreklámok, hatalmas épültek, hajól a vízen, csillogás és pompa mindenhol.
Ma meg is győződhettem róla, hogy nem csak a szemem káprázott és mindez valóben így van. Első dolog múzeumlátogatási bérlet vásárlása volt, amibe tömegközlekedési bélet is beletartozott. Erről később kiderült, hogy ez a fecni csakis és kizárólag tömegközlekedési bérlet. Íme, ha találkoztok ilyesmivel, tudjátok, hogy ezzel a Louvre-ba nem angednek be. S egy csak egy az... összes közül:

Ne is mondjam, hogy két napra 30 euro volt. Mivel nagynéném állta, neki a sajátjával együtt 60-ba fájt. Kicsit felhábórító, de legalább mérgünkbe jól utazgathatunk mindenfele.

Na s akkor ki egyből a Champs Elysées-re, onnan át egy hattalmas kerten és be a Louvre-ba, ahol - az Audi múzeumhoz hasonlóan - nem álltam meg, hogy jó sok mindent ne fényképezzek le. A "minden" kifejezést azért nem kockáztatom meg, mert ebben az esetben egy hétig kellett volna bent üljek és tíz fényképezőgép akkut elhasználnom.

Na, hogy is fejezzem ki magam, hogy megércse. Volt már Munkácsy kiállításon Csíkban? Igen? Na, ez nem olyan.
Annak a kiállításnak a végigtekintése kábé egy bő órába telt; úgy jó mórestesen. Namostakkor így viszonyításképp, míg itt végignéztem volna a képeket ilyen tempóban, kábé karácsonyra indulhattam volna haza. Ízelítőül csek egy folyosó:

S ezek még csak a képek. Volt ott még annál sokkal több. Csomó szobor időszámításunk előtt párezertől egészem a középkorig. Olyan érdekességekkel lehetett találkozni, mint pl:
a miloi Vénusz
efféle istenség, meg félisten szobrokkal. Ez pl Herkules i. e. II. századból.
Nameg akkor híres filozófus, meg uralkodó képmásokkal, mellszobrokkal:
ez pl. Szókratész, de volt ott Platón, Arisztotelész, meg még satöbbi.
Mezopotámiábol még elhoztak ilyen kis szobrocsákat:

Namegpersze múmiák, meg a hozzájuk tartozó szarkofágok:


Itt van pl III. Ramszeszé:

A sok további képet dög vagyok feltenni most. Majd talán a fészbúkon több lesz.

Na, az ötórás Louvre látogatás uánra még beidőzítettünk egy Eiffel torony megtekintést:

Na, innen aztán hazafelé vettük az irányt. Most meg már olyan álmos vagyok, hogy jóestét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése