2009. november 13., péntek

Pangás "Terv" ügyben

Ma sem volt időm sokat foglalkozni a dologgal. Lekötött a munka, de egy keveset délelőtt tudtam nézelődni. Annak is viszonylag nagy eredménye volt. Rátaláltam az ún. Zöld kártya lottóra. A Zöld kártyáról azt kell tudni, hogy akinek van olyanja, az mindent megtehet, akár egy Amerikai, csak - ha jól tudom - nem szavazhat országos szavazásokon. Namostmár ez a Zöld kártya lottó arra jó, hogy azokból az országokból toborozzon bevándorlókat Amerikába, ahonnan eleddig kevesen jöttek. Évi 66 000 Zöld kártyát sorsolnak ki az emberek közt. Ebből Románia idén kb 800-at, Magyarország 300-at fog kapni. Ezt mindenképp érdemes lesz megpályázni, ugyanis egyelőre csak egy elektronikus pályázatot kell kitölteni. Ha kiválasztják a pályázatot, vagyis nyertem, akkor kell a többi, komolyabb papírmunkát elvégezni. Hétvégén lesz időm és nekiesek. Mindenképp megér egy próbát. Azt írják, Romániában 1:20, vagy annál nagyobb az esélyem.

Ezen kívül találtam néhány blogot, melyet Magyarországról kitelepedettek vezetnek, csak az a probléma, hogy egyikük sem H2B-s vízummal, mint ahogyan én próbálkozom. Még keresgélek, hátha találok erről is topikot egy fórumban, vagy épp egy bő szavú blogot.

Találkoztam ma egy rég látott ismerősömmel és a románok európai munkavállalásáról esett szó. Hosszú társalgásunk során mindkettőnkben bebizonyosodott, hogy a románok (sajnos, akárcsak én is) nagyon kis eséllyel indulhatnak Európa más országaiba munkát keresni, mert mindenhonnan - a nemzetiség hallatára - elutasítják őket. Ez tény. Sokan voltak, akik szerencsét próbáltak Angliában, Franciaországban, Olaszországban erdélyiként csak úgy, a saját szakállukra, de ahogy kiderült, hogy az útlevelük román, abban a pillanatban faképnél hagyták őket. Jogosan félnek a románoktól, hisz annyi felháborító dolgot művelnek szerte Európában. Ha Amerikában leszek, vagy már Ausztráliában, remélem nem fogok ott is a rossz hírükről hallani.

Ma kemény nap volt és most jöttem Gólyabálról, úgyhogy fáradt vagyok. Finom volt most is a húsleves, de ezzel el is fogyott.
Lefekszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése