2009. december 4., péntek

Hosszú, aktív nap

Hol is kezdjem. Tegnap, ugyebár korán lefeküdtem, ezért már kilenc órakor aktívan reggeliztem és fél tíz fele olvastam Czeizel önéletrajzát. Utána megtanultam még jópár szót a szószedetből, így ma este 414 szóval büszkélkedhetem. Észrevettem, hogy ma este az autóban a CD-imet hallgatgatva olyan dalokat is le tudok fordítani, amiket eddig nem. Jó érzés.

14 óra körül elmentem antikváriumot keresni, ahol egy angol nyelvű könyvet vásárolhatnék olcsó pénzért, de nem jártam szerencsével. Nem találtam antikváriumot. Hazajöttem és "An" lakótársnőmmel elmentünk a Carrefour-ba vásárolni ezt azt (spenótot, tejet, foghagymát). Ott sem találtam angol nyelvű könyvet. Viszont, miután hazajöttem, jöttek a jó "könyvpótló" dolgok: kaptam egy cédét "An"-tól, amin elég jó angolt tanító leckék vannak: írott szöveg, beszéd és kiértékelés külön témákban. Ebből legalább harminc csomag. Nagyon hasznosnak tűnik. "M" lakótársamtól kaptam egy "Játszva angolul" oktató könyvet. Igaz, hogy 1946-ból való, de még jó lehet valamire. Végül "At" szobatársam barátnője felajánlotta, hogy holnapra hoz nekem egy angol nyelvű regényt, úgyhogy jobban nem is alakulhatott volna a "könyvkeresés".

Spenót. Na, hát elsiettem kicsit, de finom lett. Annyira éhes voltam, hogy azt hittem, a Carrefourban vásárolt, gyorsfagyasztott spenót már meg van főzve és fel van darabolva... hát nem volt... de én már megpörköltem a lisztet és ráöntöttem a spenótkorongokat. Na, lett nagy morgolódás, mikor rájöttem, hogy ezt most addig kell kavargassam folytonosan, gyors iramban, míg meg nem fő (ha megálltam öt másodpercre, már égett oda az alja a liszt miatt). Na egy óra kavargatás után már készen is volt. Finom lett.

Holnapi program: lefilmezem magamat, amint gitározok egy dalt a YouTube-ra felrakandó; meghallgatok egy jó, esztétikai témájú előadást; bővítem a szókincsem és, ha minden igaz, elolvasok pár oldalt egy angol nyelvű regényből.

Ma este Mikulás buli volt. Jól telt, buliztunk. Buli végén, levezetésként (szó szerint) hazakocsikáztam egy lányt Szalontára, mert nem volt, kivel hazamenjen (80 km oda-vissza), úgyhogy most (hajnali 4:43) eléggé fáradt vagyok ahhoz, hogy, miután elérte a fejem a párnát, hét másodperc alatt elaludjak.

...megyek, ki is próbálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése