2009. december 7., hétfő

Vasárnapi szótömkeleg

350 ismeretlen szóval gyarapodott a szószedetem. A magyar fordítás még nincs meg, de a szavak mér le vannak jegyezve. A mai és a tegnapi film alatt gyűltek össze ("2012" és "A törvénytisztelő polgár"). Igaza volt Szókratésznek: "Minél többet tanulok, annál inkább rájövök, hogy nem tudok semmit." Olyan szavakat hallottam a hétvégén, amiknek a létezéséről sem tudtam, pedig - úgy néz ki - teljesen hétköznapi szavak.
A héten nekiesek és mindet megtanulom, ha a munka mellett lesz rá időm. Ha már ezeket a szavakat is tudom, akkor már elég tekintélyes számú (majdnem 1000) ismeretlen szóval lesz bővebb az angol szókincsem.

Mai napon szavaztunk. Országos szinten. Államelnököt választottunk. Nekünk, magyaroknak, úgy néz ki, hogy két rossz közül az enyhébbik rosszat kell választanunk. Na, köszönöm, abból nem kérek. Elmentem és egy nagy (A) betűt pecsételtem rá a szavazólapra úgy 20 pecsétleütéssel (székelyföldi Autonómia). Ez természetesen érvénytelennek számít. De elmentem, hogy nem csak úgy nem érdekel a politika, hanem, hogy lássák, hogy ilyen feltételek mellett nem érdekel a politika. Vagyis direkt érvénytelenül szavazok. Az a helyzet, hogy annyira kiéleződött a két jelölt közti harc, hogy már az azonos álláspontú magyar politikusok sem tudják, kire jobb szavazni. Na köszönöm szépen. Akkor két rossz közül nem kell senki.
Ennyit a politikáról. Még túl sokat is írtam róla. Egy szót sem érdemelne.

Gyuri még mindig nem evett. A két szúnyog ott fekszik, de ő koplal. Ő tudja. Vagy beletörődik, hogy befőttesüvegben van, vagy beledöglik. Legfeljebb kísérletesek egy másik pókkal majd.

Megkaptam ma az angol könyvet (kölcsön), de, sajnos nem regény, hanem Angliát bemutató könyvecske: Spotlight on Britain. Nem baj, tanulni az is jó. Legalább bővül a tudásom Angliát illetőleg. Majd jövő héten azon leszek, hogy találjak egy könnyen olvasható angol regényt... vagy mesét :).

Volt ma játszás is, de nem sok. Kicsit Counter Strike-ztam. Jól esett.

Finom volt ma a karfiol leves. Azt hiszem, holnap is az lesz...
A holnapi program a munkán kívül a szavak lefordítása lesz. Kell hozzá vagy két óra. Remélem, belefér.

Most pedig alvás, mert jövő hét kemény lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése