2009. december 12., szombat

Rekord hét

Igen, sikerült megdönteni minden idők rendelési rekordját ezen a héten. Ez nagyon jó dolog, de, ami ennél is jobb, hogy a statisztikák szerint a jövő még még az e-heti rekordot is megdönti. Kíváncsi vagyok.

Ma elég vegyes nap volt. Volt ma: tanulás, olvasás, munka, filmezés szép vegyesen. Szavakat nem tanultam, de a "Játszva angolul" című veterán oktatókönyvből és az "In spotlight: England" című könyvből próbáltam fejleszteni a nyelvtudásom. Emellett még a ma esti filmet is végigfordítottam és kb. 130 ismeretlen szót írtam ki. Lesz, mit fordítanom, amint az eddigi szavakat megtanultam. Itt egy érdekes jelenségre hívnám fel a figyelmet: amióta angol felirattal nézem a filmeket (3 darab volt eddig), egy film kb. 4 órát tart. Majdnem minden szóváltásnál "pause" és akkor: "olvassuk csak el, mit is mondanak"... és így megy végig. Annyira nem élvezhető, mint magyar szinkronnal, de legalább tanulom a szófordulatokat.
Olvastam ma még Czeizelt is, nehogy elfelejtsek magyarul.

Most, estefelé a "Funny People" című film (ezt néztem ma este) filmzenéit hallgatgattam YouTube-ról. Nagyon jó volt a film, de a zenéi annál is jobban lettek összeválogatva. Érdemes utánanézni.

A tegnapi napból kifelejtettem azt, hogy néztem egy-két Popper Péter és Müller Péter "kurzust". Nagyon okos dolgokat mondanak el. Mindketten a társadalom pszichológiai helyzetét próbálják felvázolni és a gondjaira megoldásokat találni. Nagyon jól fején találják a szöget és tényleg elgondolkodtató, mennyi furcsaság történik a mai társadalomban, ami fel sem tűnik nekünk, mert így szoktuk meg. De ez nem jó. Meg kell hallgatni őket és akkor minden világos lesz... többnyire.

Gyuri még él, de mintha kicsit fogyott volna...

A csaj az au-pair ügynökségtől még mindig nem küldött e-mailt, pedig írtam neki egy új SMS-t, hogy a megígért levelet szeretettel várom. Talán majd jövő héten.

Holnap (vagyis, már ma) reggel 10-kor megyek egy előadásra: A művészi szerep társadalomtörténete és az autonóm művészet kialakulása. Wessely Anna lesz az előadó. Nem ismerem, de elmegyek. A régi egyetememen lesz. Rég nem jártam ott és amúgy is, rám fér egy kis kultúra.

Ma finom volt a szalonnás-hagymás tojásrántotta kovászos uborkával. Nem tudom már az idejét, mikor sikerült ilyen finomra. Előtte eszközöltem egy nagy bevásárlást, úgyhogy minden megvan a holnapi húsleveshez. Ha úgy tartja kedvem, főzök egy nagyot.

Ennyit mára. Most pedig irány az ágy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése