2010. február 11., csütörtök

A mosoly hatalma

A mai nap egy általános munkanapnak mondható. Az esti eső már reggeliben kezdett száradni, később a nap is kisütött. Volt rendelés szépszerivel, de nem volt se megerőltető, se túlságosan laza. A reggel kicsit rohanósra sikeredett egy félreértett rendelés miatt, de aztán helyreállt a rend. Általában minden nap van legalább egy rohanós rész.

A mosolygással kapcsolatosan a történet a következő. Nemrégiben rájöttem arra, mi a legjobb megoldás akkor, ha valaki (egy hájas, pöffeszkedő BMW-s, szoliba igyekvő szőke dáma, vagy egy önhitt szupersofőr, esetleg egy indexhuszár) rámdudál olyan helyzetben, mikor nem biztos, hogy neki van igaza. A dudálás mellé általában heves karlengetés és hallhatatlan kiabálás is vegyül. Ilyenkor, ha visszakiabálok, akkor mégjobban üvöltözik az illető, esetleg kinyitja az ajtót, megfenyeget stb., ez általában IQ függő. Tehát nem a visszaüvöltözés a legjobb megoldás.
Ilyenkor a legjobb módszer az, ha nyugodtan, mosolygó arcal felé fordulok, hangosan köszönök, hogy "SZEVAAAASZ" és integetek neki, mint, akit már rég nem láttam. Ilyenkor az illető megrökönyödik, azt hiszi, hogy ismer engem, elkezd fürkészni az emlékei közt, látszik az arcán, hogy zavarba jön, akármekkora hájfej. Egyszóval hülyére veszem anélkül, hogy bármilyen támadó gesztust tennék feléje. Ez mindig bejön. Én örülök, hogy jól átvertem az illetőt, ő pedig azonnal abbahagyja a dudálást, meg a szitkozódást, és arra gondol, hogy, talán egyszerűbb lenne visszaintegetni, hogy "jaaaj, szevasz, milyen rég nem találkoztunk s pont egy ilyen furcsa helyzetben hoz minket össze a sors", vagy valami hasonló. De addig én már árkon bokron túl vagyok.
A mosolytól teljesen zavarba jönnek. Romániában nem szokás az ilyesmi.

Most megint esik. Az lenne a jó, ha a tegnapi módszert alkalmazná az időjárás és reggelre már száradni kezdene, de úgy néz ki, nem fog összejönni. Túl szép volt a hét ahhoz, hogy az utolsó napja is szép legyen.

Behoztak ma egy javítanivaló biciklit, tehát szombaton nem fogok unatkozni legalább egy órán át.

Finom volt a szalámis-tejfölös makaróni másik fele. Most még jön valami kaja, aztán a szokásos. Pá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése