2012. május 20., vasárnap

Magyarul

Hétvége van, itt az ideje, hogy írjak egy kisebb összegzést magyarul. Szóval mi is történet velem az utóbbi két héten?
Utolsó bejegyzésem megírása után szépen felpakoltam és másnap már úton is voltam. Három napig autókáztam, mire végre megérkeztem Versailles-ba nagynénémhez. Na, ott elüldögéltem vagy három-négy napig, mikoris hirtelen találtam egy jóféle lakhatási lehetőséget Angliában Southampton városában. Fel is hívtam a fickót s egy rövidebb egyezkedés után két nap múlva már benne is voltam a lakásban. Ez volt fix egy héttel ezelőtt.
Na azóta szépen bújom a weboldalakat keresek munkát, mindenféle eljárásoknak a tövére jártam: mit hogyan kell, mikortól, mennyire és hogy hogyan. Már elég jól benne vagyok a dologban úgy érzem, csak még munkát nem találtam. Na és akkor meg is érkeztünk a lényeghez. Hogy is van ez, hogy is lehet itt Angliában munkát találni románként? Merthogy ugye itt az vagyok.

Na első sorban mindnenképp tudni kell, hogy románok és bolgárok nem dolgozhatnak az Egyesült Királyságban csakis tanulóként, magánvállalkozóként, nyári mezőgazdasági munkásként vagy au-pairként.
Vegyük is sorra:
   -tanulóként kell legalább heti 100 Fontot fizetni az iskolára, és fél évbe is beletelhet, míg a szükséges iratok beküldése után megérkezik a zengedély. Tehát nem valami rózsás a helyzet annak, aki ezúton akar munkát vállalni. Meg kell viszont említsem, hogy vannak olyan kollégiumok, melyek heti 3 órával is felveszek diákokat. Elvileg ezek nincsenek akkreditálva tehát nem adhatnak igazolást, hogy náluk diákként tanul az illető, de lehet, hogy megoldható valamilyen módon. Ennek nem jártam utána. Viszont még így is lehet, hogy eltelik fél év, mire megérkezik az engedély arra, hogy heti 20 órát lehessen dolgozni.
   -magánvállalkozóként. El kell kezdeni valamiféle vállalkozást. A bevételt és a kiadást szépen jegyezni kell és, ha van, bankszámlára kell utalni szépen folytonosan. Mikor letelik egy hónap körülbelöl, fell kell hívni a Jobcenter Plus-t, ahol behívnak majd egy interjúra, ahol mindent be kell mutass a vállalkozásodról ahhoz, hogy megkapd a National Insurance Number-t. Na, ha ez megvan, akkor szépen fel kell hívd a HMRC-t, hogy kapj egy újabb időpontot egy újabb interjúra ahol majd mindent újra bemutatva és igazolva bizonyos időre rá megkapod a sárga kártyát, azaz a magánvállalkozói igazolást. Elvileg. De kitudja, hogy még mit nem tudok.
   -nyári mezőgazdasági munkásként kicsikarják belőled a szart is valami minimális pénzért. Viszont ha egy évig folyamatosan húzod (nem tudom, hogy lehet nyári munkát egy évig folyamatosan húzni...), akkor megkapod a jogot - mint bármilyen más munka esetében -, hogy legálisan bármilyen munkát vállalhass bárhol Anglia területén.
   -Au-pairként egész jó lehetőségek vannak. De arra úgy érdemes jönni, hogy otthon le kell zsírozni előre az egészet és akkor egy családhoz érkezni, ahol ottlakással gyerekekre kell vigyázni és házi munkát végezni. Ez esetben lehet igényelni egy lila kártyát amivel munkán kívül van egy csomó jogosultság mindenfélére.

Na én a magánvállalkozóira vagyok ráállva csak kellene valamilyen munkát találni: takarító, sofőr, építkező munkás, vagy bármi, amit lehet magánvállalkozóként csinálni.

Szóval itt tartok most. Jövő héten megint összeösszegzem azt, hogy hogy állok.

S akkor minden jót s sok szerencsét mindenkinek.
Pák!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése