2010. január 27., szerda

Ici-pici versike

Ez a mai nap legnagyobb érdeme, ez a mai hasznos dolog. Gyerekvers, édesanyám elsős tanítványainak szántam, hátha valamelyik arra vetemedik, hogy megtanulja valamilyen alkalomra. Itt van, olvassátok, hirdessétek szeretettel:

Ici-pici versike

Kedves Péter verse

Ici-pici versikét, mondd, barátom, tudtál-e,
Amikor még kicsi voltál, akárcsak én, ennyire?
Hallgasd hát e rövid verset, mely nem hosszú, de annál jobb,
Van benne egy kicsi manó mellénykével, meg egy gomb.

Ha begombolta piciny gombját a parányi manócska,
Énekelt egy rövid nótát, melynek így szólt két sora:
"Ici-pici versikét mondj, ha gombot gomblyukba tettél
S, ha nagy leszel, azzá válsz majd, amivé csak szeretnél."

Várt a manó sok-sok évet, mondta versét ezerszer,
De nem lett lovag, sem királyfi, se bajvívó nagymester.
Nem tudta, hogy miért nem válik azzá, mivé szeretne.
Megmondom én: mert gombján túl más őt nem érdekelte.

Nem leszel az, mi szeretnél, ha csak gombod gombolod,
Tanulni kell sokat azért, többet is, mint gondolod!
Fel a fejjel, kicsi manó s ne csak gombold gombodat:
Egy gomb után egy tanulás s elérheted álmodat!

Na, ez volt a ma esti agymenésem. Úgy néz ki, mégsem lett izomlázam a tegnapi erőltetéstől.

Befejeztem a szószedetet és szomorúan konstatáltam, hogy átlagosan a szavak 35 %-át elfelejtettem. Mint mondtam, nem tanulom újra az 1017-et, hanem holnap beszerzek tűzön-vízen át, ha kell, egy angol könyvet és azt fogom olvasni és fordítani, hátha nagyobb haszna lesz.

Honfoglaló is volt ma persze, néhány felháborodás után annyit értem el vele, hogy kiírtam a csillagjegyeket, hogy tudjam, melyik mikor van. Most már az is itt függ előttem a falon a görög ABC, a magyar uralkodók és miniszterelnökök mellett.

A húsleves finom volt és végre elfogyott. Már kezdtem unni így, ha minden igaz, nyolc nap után. Holnap előrukkolok valami újjal. A vacsora is a szokásos volt, az is elfogyott, azt is unni kezdtem már.

Munka ügyben, ha minden igaz, holnap lesz egy újabb szerződésünk egy fogorvosi laborral, úgyhogy a rendelések száma is kicsivel több lesz, ezt majd holnap megtárgyaljuk. Jessz!

Ennyit a máról. Most a szokásos és alusz. Nyugodalmas jóéjszakát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése