2010. május 1., szombat

Kerek nap

Olyan szépen alakult, mintha ki lett volna számolva. A reggelt kedvenc kajámmal, a kakaóba aprított kenyérrel kezdtem és utána rátaláltam az egész napot zeneileg meghatározó dalra. Azért határozta meg olyan könnyen a napomat, mert van benne öt másik, így azokat is végigcsámcsoghattam külön-külön. Nagyon szórakoztató időtöltés, ajánlom mindenkinek. Maghallgatásuk után, persze mindegyiket elgitároztam szépen, sorban.

S jön is egy érdekesség máris. Énszerintem egy dalt meg lehet tanulni szeretni. Nem minden dal marad meg az emberben első hallásra s még annál is kevesebb az, ami szimpatikus. Viszont, ha egy szép, igényes zenét többször meghallgatunk, rájövünk, hogy igen, ez tényleg szép és máris kezd hiányozni, ha nem halljuk.
Hogy miről beszélek, alátámasztom egy példával is. Ha kíváncsiak vagytok, hogy működik a dolog, kövessétek az útmutatót:
Tehát előszöris hallgassátok meg ezt a dalt. Itt a szövege, jó, ha olvassátok is közben. Csak akor megyünk tovább, ha meghallgattátok. Na, most jőjjön ugyanaz, megint. Na, ha ez is meghallgattatott, akkor következzék a következő egymás után kétszer, s itt már lehet hanyagolni a szöveget. Ha ez is lejárt, hallgassátok meg két perc múlva megint. Ugye, hogy a kissé összevissza kuszaságból kialakult az a dallam, ami valamit megmozdít.
Na, ennyit a művészetről.

Finom volt a rizses lecsó és az esti, koktélalapozó tojásrántotta, na, de ne szaladjunk annyira előre.

Volt ma nagy tanulás. A szakmai ismereteket tartalmazó könyvnek majdnem a felét sikerült elolvasnom egyszuszra kint az erkélyen. Ha ezt meg tudom ismételni még négyszer, szuper eredményt érhetek el a hetedikei vizsgán.
Internetezgetve megtudtam még azt, hogy az amerikai nagykövetségen igényelhető, hajókázós vízum (a C1/D típusú) itthon is 131 dollár + 11 dollár valami PIN kód hozzá, de a lényeg még az, hogy elméletileg, ha a papirok rendben vannak, egy nap alatt kész van. Ez jó hír. Csak már legyen a kezemben a szerződés, amivel mehetek.

Estére nekiálltam autót mosni a villanyoszlop fényében. Majd holnap reggel meglátom, mi lett az eredmény.
Utána a tegnap már emlegetett aktivity-s találkozón vettem részt, ami végül a Gekkóben volt. Tiszta jóra sikeredett, könnyesre röhögtük magunkat, bár csak három órát töltöttem ott. Lecsúszott egy Long Island koktél is egykettőre húsz lejért. Eddig ez volt a legjobb.
Hazafele átszaladt az orrom előtt egy fekete macska, de éppenhogy majdnem elütötte egy autó s akkor ijedtében visszarohant. Akkor most ez szerencse, vagy nem? Neki biztos az...

Most készülgetni kellene a hétvégére. Sátor, gitár bicikli satöbbi.

Mindenkinek jó majálist. :D
Pápá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése